23 Ocak 2022 Pazar

Bir kıvrıkoğlu hikâyesi



●İŞİN ASLI
SİYONİST ABD
O PAŞAYI VURUN !..
* * * * *
●Wolfowitz
Kıvrıkoğlu’nun
kendisini azarlamasını hiç unutamadı
Önce Süleymaniye’deki
çuval olayını tezgâhladı
Ardından Paşa için ölüm emri çıkarttı
Ancak metresinin düşük çenesini
hesaba katmadı !..
* * * * *
●Öyle konular vardır ki
sadece bir kere yazabilirsiniz
Zamanın ruhuna uymayıp ertelediğinizde
ya da öne aldığınızda
yazdığınızın bir anlamı olmaz
Ama doğru zamanda
kaleme alındığında da
TSUNAMİ etkisi gösterir !..
* * * * *
●Genelkurmay eski Başkanı
Hilmi Özkök
Ergenekon mahkemesine gidip
ifade verinceye kadar
birazdan yazacaklarımı
paylaşmayı düşünmüyordum !..
* * * * *
●Ancak Paşa salonda
"ABD Wolfowitz aracılığı ile
bana tezkerenin geçmesi için baskı yaptı
Ancak ben dinlemedim” diye konuşunca
daha fazla bekleyemezdim !..
* * * * *
●İşte size sadece
filmlerde görebileceğimiz
müthiş bir hikaye Filmden tek farkı
buradaki her şey gerçek
Okuyun siz karar verin !..
* * * * *
●Tarih 16 Temmuz 2002
Türkiye’yi
ziyareti daha önce üç kez ertelenen
ABD Savunma Bakan Yardımcısı
Paul Wolfowitz
resmi temaslarda bulunmak üzere
gece geç saatlerde Ankara’ya indi
Dönemin Cumhurbaşkanı
A. Necdet Sezer
Başbakan’ı Ecevit
Genelkurmay Başkanı ise
Hüseyin Kıvrıkoğlu’ydu
Gezi basında günler öncesinden köpürtüldü
Ziyaretin hayati önem taşıdığı sayfa sayfa anlatıldı Uçaktan inen
Wolfowitz’in canı sıkkındı
Görüşmek istediği tüm isimlerden
randevu almış ancak “biri” kendisini
kabul etmemişti !..
* * * * *
●Kara Kuvvetleri Komutanıyken
Kıbrıs’taki çadırda suikasttan kurtulan Kıvrıkoğlu
bir türlü kendisini kabul etmiyordu !..
* * * * *
●ABD Büyükelçiliği ve diğer makamlar
araya girdiyse de Paşa “Nuh” diyor “Peygamber” demiyordu
Çıkış yolu bulamayan
Washington devreye girip
Başbakan Ecevit’ten
“aracı olmasını” rica etti
Kıvrıkoğlu Paşa
Ecevit’e de kibarca “Hayır” diyerek
görüşmeye yanaşmadı !..
* * * * *
●Kriz giderek büyüyünce
rahmetli Ecevit tekrar telefona sarılarak
“En azından iki-üç dakika görüşün bari”
teklifini iletti
Paşa hiç de
istemeyerek “Peki” cevabını verdi
Randevu baskıyla alınmıştı
Paşa sinir küpüydü
Görüşme başlamış ama
suratlar asıktı
Birkaç dakika içinde elektriklenme
tüm odaya yayıldı !..
* * * * *
●ABD’li konuk
Irak işgalini masaya getirmişti
Peş peşe akıl almaz istekler sıralıyordu
Silah arkadaşlarının
“Hacı” diye andığı Paşa
Wolfowitz’in GENEL VALİ gibi konuşması üzerine çok sert tepki verdi
“Kerkük’ü de içine alan bir Kürt Devleti kurulması söz konusu olursa
doğrudan ve açıkça oraya
bölgeye gireceğimizi
müdahale edeceğimizi biliniz” diye çıkıştı !..
* * * * *
●Wolfowitz neye uğradığını şaşırdı
Ne yapacağını bilemez hale gelen
Wolfowitz
“Ben ABD Savunma Bakan Yardımcısıyım benimle böyle konuşamazsınız” dedi !..
* * * * *
●Orgeneral Kıvrıkoğlu da
“Ben de Türk ordusunun başıyım ve
üstelik de Türkmen asıllıyım” diye
karşılık verdi !..
* * * * *
●Şaşkına dönen
ABD’li sinirli bir şekilde salonu terk etti !..
* * * * *
●Görüşmek için can attığı toplantı
kâbusu olmuştu
Irak işgalini
Ankara’ya en net anlatan
ABD’li olan Wolfowitz ülkesine döndü
Kısa bir süre sonra Kıvrıkoğlu
çok sevdiği Hilmi Özkök’e yerini bıraktı !..
* * * * *
●Birkaç ay sonra da
Türkiye’nin gündeminde
1 Mart Tezkeresi vardı
Herkes ne olacağını merakla bekliyordu Amerikalılar aradaki pürüzlere rağmen
karardan emindiler
Ancak sonuç öyle olmadı
Tezkere Meclis’e takıldı !..
* * * * *
●Wolfowitz’e göre
“Türk Ordusu
siyasiler üzerinde gerekli baskıyı yapmamıştı Tezkere’nin geçmemesinin arkasında da Kıvrıkoğlu’nun parmağı vardı” !..
* * * * *
●Ankara’da kovulmaktan beter olan
Wolfowitz Pentagon’da
sık sık “Türkler
ABD’ye kafa tutmanın
ne demek olduğunu anlamalı” diyordu
Bunu hiç çekinmeden
her yerde dile getiriyordu
Kini hiç bitmiyordu
Öfkesi hiç dinmiyordu
Bu aşağılanmanın faturasını
ödetmek için çırpınıyordu
Aradığı fırsatı tam bir yıl sonra yakaladı !..
* * * * *
●4 Temmuz 2003 günü
Kuzey Irak’taki Türk Birliği basıldı
ABD askerleri ve çok sayıda
Peşmerge karakolun etrafını sardı
Silahlarını kullanmayan
11 Türk askerinin
başına çuval geçirildi
Operasyonun emrini
Wolfowitz vermişti
İntikamını geç de olsa almıştı !..
* * * * *
●Aradan iki hafta geçmişti
ABD’deki bir büyükelçilikteki kutlamaya
seçkin isimler katılmıştı
Dönemin ABD Genelkurmay Başkanı
Richard Myers da bunlardan biriydi
Orada olan 4 kişilik TÜRK EKİBİ
harekete geçmek için fırsat kolluyordu
Sivil ama önemli Türk o anın geldiğini
anlayınca arkadaşlarına dönerek
“Ben şimdi Myers’a yaklaşacağım
siz bizi perdeleyin
kimseyi yaklaştırmayın
rahat rahat görüşeyim” dedi
Diğer üç Türk görevlerini kusursuzca yaptı Kimse oraya yaklaşamadı !..
* * * * *
●O Türk Myers’ın yanına giderek
derhal çuval olayını açtı ve
“bu işin arkasında Wolfowitz’in olduğunu biliyoruz” dedi Myers şaşkına dönmüştü
“Bunu siz nereden biliyorsunuz?” diye
kısık sesle sordu Sivil Türk
“Sayın Başkan inanın
başka şeyleri de biliyoruz” cevabını verdi ve başladı sırlamaya
Wolfowitz
küçük özel bir ekiple bir takım örtülü operasyonlar hazırlığındaydı !..
* * * * *
●Myers duyduklarına inanmıyordu
“Hayır bunlar olamaz” diye karşı çıkıyordu Konuyu daha fazla uzatmak istemeyen
sivil Türk elini ceketinin cebine atarak
ilgili belgeleri çıkardı
Myers’ın gözleri büyümüştü
Sivil Türk “Sayın Başkan
ordunuzun içindeki küçük bir klik
iki ülke arasında kriz çıkarmak istiyor
buna müsaade etmeyin” dedi !..
* * * * *
●Myers biraz düşündü
“Size samimiyetimle söylüyorum ki
bunlardan (Siyonistleri kastediyor)
Dışişleri’nde bolca bulunur ama
Pentagon’a giremezlerdi
Ancak son yıllarda birkaçı
orduya sızmayı başardı
Fakat ben gereğini yapacağım” diyerek
garanti verdi
Sivil Türk teşekkür edip giderken
Myers öylece kalakalmıştı !..
* * * * *
●Kıvrıkoğlu ne kadar canını yakmışsa
Wolfowitz o günü bir türlü unutamıyordu Evinde Erhan Göksel ve Cengiz Çandar gibi isimleri ağırlayacak kadar
Türkler’le arası iyi olan
Amerikalının acısı büyüktü
Elindeki gücü kullanarak son kararını verdi “Kıvrıkoğlu’nu ortadan kaldırın” !..
* * * * *
●Wolfowitz’in verdiği emir
Türkiye’ye kadar gelmişti
Hazırlıklar başlamıştı
Sinsi plan alttan alta işlerken çılgın Amerikalının o dönemki METRESİ
çok sevdiği bir arkadaşıyla
İtalyanlar’ın işlettiği bir lokantaya gitti
Masaya gelen garson
İtalyanca selam verip isteklerini
almaya başladı
Hanımefendi İtalyan garsonu
tehlike görmemiş olacak ki
yanındaki okul arkadaşına
ŞİFRELİ olarak planı anlatıyordu
ODTÜ’den mezun olan genç
hiç bozuntuya vermeden siparişleri alıp İtalyanca selam verip uzaklaştı
Birkaç dakika sonra masaya
siparişler geliyor
ancak garson görünmüyordu
Lokantayı terk eden genç
Ankara’ya mesaj geçiyordu
“Sanırım Hüseyin Kıvrıkoğlu ile ilgili
kötü bir gelişme olacak
Koruma altına alırsanız iyi olur” !..
* * * * *
●Wolfowitz’in ekibi
 Ankara’daki dostlarına
“düğmeye basın” talimatı verdi
Ancak Kıbrıs’ta kurşunun sıyırdığı
Kıvrıkoğlu’na kimse yanaşamıyordu
Etten duvar örülmüştü
Kimse nerede ne yapacağını kestiremiyordu
Bir süre sonra oluşturulan güvenlik halkası TEHLİKEYİ fark etti
İki şüpheli sınır dışı edildi
Yakalanan yerli işbirlikçilere
ne olduğu ise hiç bilinmedi !..
* * * * *
●Ergün Diler 2012 !..
* * * * *
●Kıvrıkoğlu Paşa konuştu
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız
"Wolfowitz
Kıvrıkoğlu Paşa için ölüm emri verdi"
haberi çok ses getirdi
Arayan soran eksik olmadı
Haber ABD'nin Irak işgali öncesinde
Ankara'da
neler yaşandığını ortaya koyuyordu !..
* * * * *
●Trafik müthişti !..
Haberde her şey vardı
Aşk, suikast, ölüm, karşı çıkış,
direniş, işgal, baskı, muhbir
Bir gazeteci olarak bir döneme
ışık tuttuğumu düşündüm
Yazarken de okurken de heyecanlanmıştım
Haberi sürmanşetten verdikten
5 gün sonra
Kıvrıkoğlu Paşa aradı
Gelen telefon heyecanlandırmıştı
Gazeteyi bağlamak için koşturuyorduk
"Ya Paşa önemli bir şeyler söylerse"
diye düşündüm
Masama giderken
sorularımı hazırlamıştım bile
Konuşulacak çok şey vardı
İlk sözü Kıvrıkoğlu Paşa aldı
Hafta başında yaptığınız haberi gördüm
Çok da ses getirdi
İnternetteki yorumlara kadar okudum
Ancak bir konuda itirazım olacak !..
* * * * *
●"Buyurun" dedikten sonra
Paşa devam etti
Ben 53 yıl Türk Ordusu'na hizmet ettim
Birçok yerde görev yaptım
Çok insanla çalıştım
Ancak sizin yazınızda belirttiğiniz gibi kimse bana "HACI" olarak hitap etmedi
Böyle bir LAKAP da takmadı
İlk kez sizin yazınızdan öğrendim
Bunu bilmenizi istiyorum !..
* * * * *
●Diğer yazdıklarıma geleceğim
ama izin verirseniz
Kıbrıs'taki suikast girişiminden başlayalım
Ne oldu orada !..
* * * * *
●Ben Kara Kuvvetleri komutanı olarak
TOROS-2 Tatbikatı'na gittim
 Sanıyorum ilk kez Ankara'dan
önemli bir siyasi gelmiyordu
Sanırım Denktaş da yurt dışındaydı
Tatbikatı izlemek için çadır kurulmuştu
Ben de ayrılan yere gidip oturdum
Tatbikat sürerken protokolün bulunduğu çadırda bir ses duyuldu
Başta ne olduğunu anlamadım
Birkaç saniye sonra insanlar
benim 5 sıra arkamdaki koltuğun
başına toplandı
Ben de
merak edip kalkıp gittim
Albay Vural Berkay göğsünden yara almıştı Heyecanlı bir atmosfer vardı !..
* * * * *
●Ben hemen
"KURŞUNU BULUN İNCELETTİRİN
DEFORME OLUP OLMADIĞINI ANLAYIN" talimatını verdim !..
* * * * *
●Arkadaşımız şehit düşmüştü
Deforme ne demek efendim
Eğer arkadaşımızın
göğsüne saplanan kurşun "deforme" ise
bir yere çarpıp geldi demekti
Yani sekmiş anlamı çıkacaktı !..
* * * * *
●Peki sonuç ne oldu
Kurşun deformeydi Sekmişti
Suikast size karşı mıydı !..
* * * * *
●Suikastın bana karşı yapıldığı
yıllarca yazıldı
Ben o akşam eve döndüğümde
suikastı eşimden öğrendim
O söyleyinceye kadar böyle düşünmemiştim Ama basın bildiğini yazdı
Zaten basının yazdığı üç suikast daha oldu Ama ben bunları bilemedim
Belki bana karşıydı ama
ben öyle düşünmedim !..
* * * * *
●Peki 16 Temmuz 2002'ye gelirsek
Wolfowitz'i odanızdan kovmadınız mı
O gün neler yaşandı !..
* * * * *
●ABD Savunma Bakan Yardımcısı
Wolfowitz yazdığın gibi
benden randevu istedi
Araya adamlar koydu
Hiçbirine "evet gelsin" demedim
Çünkü siyasileri ilgilendiren bir karardı
Ben siyasete girmeyeyim diye uğraşırken siyasiler bizi kolumuzdan çekiyordu
Türkiye'deki en büyük sorun buydu
Neyse Ecevit rica edince kabul ettim !..
* * * * *
●Elektrikli bir toplantı değil miydi
Benim tavrım netti
"Kürt Devletine karşıydım
Asker olarak bu bizim
KIRMIZI ÇİZGİMİZDİ
Bunu açık açık söyledim
'Bizi bırakın İran da Rusya da
böyle bir oluşuma izin vermez' dedim
Tavrım açık ve netti !..
* * * * *
●Görüşme kısa mı sürdü
Aksine yemek bile yedik
Ama tavrım açık olduğu için belki de konuşacak çok şey yoktu !..
* * * * *
●Biliyorsunuz Wolfowitz ismi
Hilmi Paşa'nın
Ergenekon Mahkemesi'nde
"ABD tezkere için baskı yaptı"
sözüyle gündeme geldi
Wolfowitz size olduğu gibi
Hilmi Paşa'ya da baskı yaptı mı !..
* * * * *
●Ben ne yaşadığımı biliyorum
Ama Hilmi Paşa'ya bir baskı oldu mu
açıkçası bilgim yok !..
* * * * *
●Söz Hilmi Paşa'dan açılmışken
şunu çok merak ediyorum
Hilmi Paşa'yı sevmez miydiniz
Yani Genelkurmay Başkanı olmasını istemediniz mi
Çünkü kendisi
"Kıvrıkoğlu tarafından sevilirdim" dedi !..
* * * * *
●Biz Hilmi Paşa'yla teğmenlikten beri arkadaştık Birçok noktaya ben görevi bıraktıktan sonra o geldi !..
* * * * *
●Ama Genelkurmay Başkanı
olmasını istemiyordum !..
* * * * *
●Peki o zaman neden
Birinci Ordu Komutanlığı'na
Genelkurmay İkinci Başkanlığı'na ve
en önemlisi
Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na getirmek için çaba harcadınız
Nasıl göz yumdunuz !..
* * * * *
●Biz askerler birbirimizi
tanısak da test ederiz
Ben de Hilmi Paşa'yı test ettim
Görevim bunu yapmamı gerektiriyordu !..
* * * * *
●Ama çeşitli testlerden geçtikten sonra  Genelkurmay Başkanı olmasına
ses çıkarmadınız
Daha önce göremediniz mi
Olmasını istemiyordum
Ama rahmetli Ecevit
size "Bir yıl daha görev sürenizi uzatalım" teklifiyle geldi
Kabul etmediniz Niye !..
* * * * *
●Rahmetli Ecevit tesadüfe bakın ki
Wolfowitz olayından bir gün önce
yani 15 Temmuz'da makamına davet etti
Saat 18:00'de
Başbakan Ecevit'in yanındaydım
"Bir yıl daha görevde kalın" dedi
Ama yapamazdım
Çünkü beni seven de vardı sevmeyen de Askerde UZATMA işine çok sıcak bakmayız
Bir kez yapıldı işler karıştı
Sevenlerimin de
sevmeyenler safına katılmasına
razı olamazdım !..
* * * * *
●Uzatmayı kabul etseniz Hilmi Paşa Genelkurmay Başkanı olmuyordu ama
Haklısınız
Ama prensip olarak sıcak bakmadım
Doğru bulmadım !..
* * * * *
●Siz Irak'ın işgaline daha doğrusu orada kurulacak bir KÜRT DEVLETİNE karşıydınız Hükümet de karşı mıydı
Evet evet
Rahmetli Ecevit de benim gibi düşünüyordu
Karşılardı Ama sonra orada bildiğiniz
oluşum gerçekleşti.
Petrolleri oldu paraları oldu
Temel atıldı yani
Öyle gibi Tablo ortada !..
* * * * *
●Kuzey Suriye için ne düşünüyorsunuz
Her şeyi sizin gibi izliyorum
Peki şimdiki komuta kademesi de
sizin gibi mi düşünüyor
Kürt devleti hala KIRMIZI ÇİZGİ mi !..
* * * * *
●Yorum yapamam Bilmiyorum
Wolfowitz'in
verdiği emir için
ne diyorsunuz
Sizin haberiniz var mıydı !..
* * * * *
●Bana kızmış olacağını tahmin ediyordum
Ama "emir verdiğini" bilmiyordum
Bunu sizden öğrendim
Yazdıklarınıza bakınca anlaşılan
kaynağınız sağlam
Son sözüm şu
O gün de bugün de vatana bakışımız belli
Kürt devleti
bölge için felaket olur
Herkes etkilenir
O gün de bunu söyledim
şimdi de bunu söylüyorum !..
* * * * *
●Ergün Diler 2012 !..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder